opowieści z życia fe!misia
Blog > Komentarze do wpisu
Echo

Z czym Wam się kojarzy poniższa reklama warszawskiego centrum handlowego Arkadia?

Czy ta chorobliwie blada twarz, pasiak i numer zachęcają Was do zakupów? No tak, wiem, to tylko kod kreskowy i tak dalej... A jednak reklama wzbudza we mnie dużą niechęć i przywołuje jakieś odległe, niepokojące skojarzenia. Jako bilbord jest jeszcze bardziej upiorna.

poniedziałek, 28 stycznia 2008, m-a-g-a

Polecane wpisy

  • Jądra w sosie pomidorowym

    Seks(izm) w reklamie to niby żadna nowość, a jednak firmie Pamapol udało się mnie zaskoczyć. W osiedlowym sklepie zobaczyłam naprawdę zadziwiające plakaty. Owsz

  • Za Polskę!

    Durex wprowadził limitowaną edycję prezerwatyw "Poland Supporter" . Biało-czerwone opakowanie ze zdjęciem piłkarzyków zawiera "5 prezerwatyw dla

  • Tresura w Smyku

    Zabawki promujące stereotypy płciowe to nie jest temat nowy, ale tak jaskrawy przykład propagandy, jaki zobaczyłam ostatnio w Smyku, skłania mnie do odświeżenia

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
heaven-way
2008/01/28 22:36:37
taka to dzisiejsza reklama,coraz bardziej "upiekszona" i udziwniona...jedna "lepsza" od drugiej...
-
2008/01/28 22:45:04
Moje pierwsze skojarzenie - czador. Drugi dyskomfort - znowu, jak zwykle, z zakupami czyli konsumpcja jest kojarzona kobieta. W tym kraju mezczyzni chyba nigdy nie chodza do sklepow, tak przynajmniej wynika z reklam. Rozkapryszone bogate pancie obladowane torbami z zakupami to dyzurny obrazek na reklamach galerii handlowych, produktow itp. Tak jakbysmy mieli w Polsce model amerykanski z lat 50.: mezczyzna zarabia pieniadze, a kobieta jest bezmyslnie wydaje na ciuchy i kosmetyki.
-
2008/01/28 23:39:33
Ja tam lubię bezmyślnie wydawać na ciuchy i kosmetyki.
A pasiasta pani, numer, blada twarz... Rzeczywiśnie niesympatyczne myśli do głowy przychodzą. Ona chyba miała trochę za damę z automobilu robić - że elegancka, z czymś wokół głowy okręconym, blada i chłodna, nieosiągalna. Jakby mówiła: "A figę na tej wyprzedaży znajdziecie, ja już wszystko wykupiłam."
-
darchangel
2008/01/29 05:09:08
Mi się to kojarzy z innymi reklamami, ze względu na bezkształtność owego szala i jego pasiastość (i te są naprawdę okropne!). Ale upiorna nie jest, nawet jako bilboard. Samo C.H. Arkadia za to jest upiorne, ale nic nie mówię, bo zaraz tam idę...
A kobiety nie wydają bezmyślnie pieniędzy an ciuchy i kosmetyki: myślą, czy im się podoba to, co zamierzają kupić (ew. czy się spodoba facetowi), czy same dowloką się z tym do domu, czy będą zajmować pół tramwaju, czy lepiej wziąć taksówkę... Zwykle bezmyślność dotyczy kwestii "czy naprawdę tego potrzebuję?", ale to nie tylko kobiety mają z tym problem.
-
Gość: lola, *.range86-139.btcentralplus.com
2008/01/29 11:18:05
moje skojarzenie to czador. dopiero jak przeczytalem twoj tekst zwrocilem uwage na kod kreskowy.
-
m-a-g-a
2008/01/29 12:46:05
No mi się to kojarzy z obozem koncentracyjnym.
-
Gość: abiekt, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/01/29 15:00:26
Lepsze to niż dupa reklamująca Złote Tarasy... a z czym się kojarzy? Mi z niewolnictwem.
-
2008/02/02 22:08:27
Wydaje mi sie, ze zamyslem grafika moglby po prostu kod kreskowy ze sklepów (wiadomo, podstawa dzisiejszego handlu) przeistaczajacy sie w piekny szal, otaczajacy glowe pieknej kobiety.. piekno majace zachecic do zakupów na zasadzie: stan sie równie piekna co ta wysmoktana Photoshopem kobieta.
Czyli w zalozeniu mógl to byc calkiem niewinny marketing, cóz poradzic, ze akurat w Polsce kod kreskowy w polaczeniu z paskami -moze- kojarzyc sie tak upiornie...
Mi sie nie skojarzylo z kacetem, bo tamte pasiaki byly biale z waskimi czarnymi paskami - natomiast ten kod-szal kreskowy jest czarny z cienkimi bialymi paskami.
A juz sami wiezniowie i wiezniarki na pewno nie wygladali na tak dobrze odzywionych jak ta pani.
Wg. mnie to nie az tak jednoznaczne skojarzenie, przeciez nikt by nie robil swiadomie takiej reklamy? Czy sie myle?
-
m-a-g-a
2008/02/02 22:51:46
No celowe to na pewno nie jest. Może raczej nieprzemyślane. Zresztą idea, że szyję ma mi owijać kod kreskowy, też jest upiorna.
-
2008/02/04 18:01:07
bo to jest Drastyczna Obnizka :P
z Ksiegi Nomow
-
2008/02/04 22:08:03
Mi się od razu skojarzyła z hasłem-zakupoholizm. Z więźniem supermarketów i bladym tropicielem wyprzedaży.
Generalnie-negatywnie.
Zakupy nie jako przyjemność-Lecz jako chorobliwe uzależnienie.
:)
-
2008/02/15 09:05:47
U mnie w miasteczku wyprzedaż w jednej galerii reklamuje tranwestyta:) Jest to zapewne modelka (ma suknię, misterną fryzurę, korale), ale jej twarz jest twarzą młodego chłopca. To chyba dobrze, jeśli chodzi o propagowanie tolerancji, ale nie wiem, czy było zamierzone:)
-
darchangel
2008/02/17 23:45:40
E tam. Każdy widzi to, co chce zobaczyć. Niektórzy mówią "głodnemu chleb na myśli", ale Freud powiedziałby coś więcej. Coś ciekawego niewątpliwie.
-
Gość: Mona, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/03/17 11:57:54
Gorsza zdecydowanie jest reklama żłotych Tarasów!

Wolnościowa Toplista